vedaclub menu
Ведическая культура Индия Рецепты Аудио Календарь ещё

(книги ваикунтха натхи д) брихат джатака полная рус

.. / Блог / Разное / (книги ваикунтха натхи д) брихат джатака полная рус
Guest Guest 23 июня 2018

Chapter 1

Explanation of technicalities used

Stanza 1:

The Sun, who is one of the AshtaMurthies of Siva, who forms the path for those who go to Moksha, who represents Atma for those who are well versed in Atmavidya, who accepts the results of the sacrificial rites, who is the master of Amaras and Jyotishas; who destroys, creates and protects the Lokas, who is praised in the Vedas in various forms, who is possessed of many rays and who is the lamp of the three worlds, may he grant us speech?

Солнце, кто - один из AshtaMurthies Шивы, которая формирует дорожку для тех, кто идет в Moksha, кто представляет Atma для тех, кто является хорошо сведущим в Atmavidya, кто принимает результаты жертвенных обрядов, кто - владелец Amaras и Jyotishas; кто разрушает, создает и защищает Lokas, кого хвалят в Vedas в различных формах, кто одарен многими лучами и кто - лампа этих трех миров, он может предоставить нам речь?

Stanza 2:

Although there are great many works ably written by intelligent men in accordance with excellent literary style, many people get dispirited in trying to cross the vast ocean of horoscopic knowledge; to such I offer a small boat, constructed with metre of various kinds, short but very suggestive and full of instructive ideas, to enable them to cross this ocean.

Хотя есть очень много работ, умело написанных интеллектуальными мужчинами в соответствии с превосходным литературным стилем, много людей удручены в попытке пересечь обширный океан астрологического знания; к такому я предлагаю маленькую лодку, построенную с метром различных видов, коротких но очень наводящих на размышления и полных поучительных идей, позволять им пересечь этот океан.

Stanza 3:

The science of astrology is called Hora Sastra from the compounding of the two words Aho and Ratri and the dropping of the first and last letters; and it speaks of the results of the good and bad deeds done by men in their previous births.

Науку астрологии называют Хорой Sastra от составления этих двух слов Aho и Ratri и понижение первых и последних писем; и это говорит о результатах пользы и плохих дел, сделанных мужчинами в их предыдущих рождениях.

Stanza 4:

In the celestial Chakra (globe) the signs commencing with Меша and Aswini, are each formed by nine padams (quarters) of stars and govern the following organs of Kalapurusha, namely, head, face, chest, heart, belly, waist, lower belly, sexual organ, thighs, knees, buttocks and feet respectively. Rasi, Kshetra, Griha, Ruksha, Bha and Bhavana refer to and signify the zodiacal signs.

В астрономическом Chakra (земной шар) знаки, начинающиеся с Меша и Aswini, каждый сформированы девятью padams (четверти) звезд и управляют следующими органами Kalapurusha, а именно, голова, лицо, грудь, сердце, живот, талия, более низкий живот, сексуальный орган, бедра, колени, ягодицы и ноги соответственно. Rasi, Kshetra, Griha, Ruksha, Bha и Bhavana обращаются к и показывают зодиакальные признаки.

Stanza 5:

Meena is represented by two fishes lying close to each other with their heads pointing in opposite directions; Kumbha is shown by a person bearing a water pot; Mithuna is indicated by a man with a club and a woman with a lute, in close embrace; Dhanus is described as a Centaur with the hind part resembling that of a horse and the front of an archer; Макара bears the representation of the face of a deer with the hinder part of a crocodile; Тула represents the appearance of a man with a balance in hand; Kanya is shown by a virgin seated in a boat with a crop in one hand and with a light in the other, and the other signs are represented by their names and move in places congenial to their nature.

Meena представлен двумя рыбами, лежащими друг близко к другу с их головами, указывающими в противоположных указаниях; Kumbha показывает человек, имеющий водный горшок; Mithuna обозначен человеком с клубом и женщиной с замазыванием, в близком объятии; Dhanus описан как Кентавр с задней частью, напоминающей ту из лошади и фронта стрельца; Макара имеет представление лица оленя с более задней частью крокодила; Тула представляет появление человека с денежной наличностью; Kanya показывает девственница, помещенная в лодке с урожаем в одной руке и со светом в другом, и другие признаки представлены их названиями и движением в местах, благоприятных для их природы.

Stanza 6:

Куджа, Шукра, Буддха, Чандра, Рави, Буддха, Шукра, Куджа, Гуру, Шани, Шани and Гуру are respectively the lords of the signs and their divisions from Меша; the navamsas commence from Меша, Макара, Тула and Катака, etc., Dwadasamsas commence from the houses themselves.

Куджа, Шукра, Буддха, Чандра, Рави, Буддха, Шукра, Куджа, Гуру, Шани, Шани и Гуру - соответственно лорды признаков и их разделений от Меша; navamsas начинаются от Меша, Макара, Тула и Катака, и т.д., Dwadasamsas начинаются от зданий непосредственно.

Stanza 7

Для добавления комментария необходимо зарегистрироваться на сайте.

Поделиться:
ПОДДЕРЖАТЬ САЙТ